Velkommen til

Innkalling – mai 2019

Tirsdag 28.5.2019 kl. 18:30 i Steinhuset,
Gamlebyen i Fredrikstad
Besøk i Steinhuset, og sommeravslutning.

Vi er velkomne til Sølvi og Willy i Steinhuset i Gamlebyen i Fredrikstad.
Samkjøring fra Halden til Fredrikstad kl. 17:45 fra P-plassen vis-à-vis Rema, Busterud.

Vi samles kl. 18:20 ved Glasshytta, som ligger på høyre hånd før man kjører inn i selve Gamlebyen. Derfra kjører vi sammen inn i Gamlebyen og til venstre med en gang og følger brosteinsveien til brosteinen slutter. Så kjører vi på sandvei litt videre til vi får Forsvarsbyggs P-plass (gratis) på høyre side. Derfra er det 200 m å gå til Steinhuset.

Etter passe tid i den bittelille steinbutikken går vi opp på Peppes, der den enkelte kan velge mellom noe varmt å spise eller bare en kopp kaffe evt. med en dessertkake til.

Dette er vår sommeravslutning i år, og vi ønsker alle våre medlemmer en riktig god sommer!

Den annonserte turen til Källargruvan ble dessverre avlyst pga. for få påmeldte. Styret har forståelse for at mange har det travelt på denne tiden, og tenker at vi kan forsøke igjen til høsten hvis det er større interesse da. Vi kommer tilbake med flere opplysninger.

Åpningsdagen for Friluftslivets uke blir i år søndag 1. september ved Tunevannet. Vi skal som vanlig ha stand, med «gullvasking» og salg, det pleier å betale seg godt. Vi trenger folk til å bemanne standen, så sett av dagen med en gang!

Steintreffet på Eidsfoss er 19. – 21. juli. Se www.nags.net

7– 10. juni: Pinsetur til Mors. Informasjon ble sendt ut med marsbrevet

Gi beskjed på tlf. 922 90 842 hvis du trenger skyss til arrangementene, eller beskrivelse av veien! Samkjøring fra Halden til Skjeberg Folkehøyskole kl. 18:30 fra P-plassen vis-à-vis Rema, Busterud.

ÅRETS EVENTYR – BLI MED PÅ STEINTUR TIL DANMARK!

Fra fredag 7. til mandag 10. juni planlegger Østfold Geologiforening en geologitur til Mors i Danmark, så her har du en spennende mulighet!

Avreise fra Østfold fredag morgen for å ta Stena Lines ferje fra Gøteborg kl 11.00, og etter at vi klapper til kai i Fredrikshavn, fortsette turen til Mors.
Mors er ei øy midt i Limfjorden og kjent for sine molér-lag med spennende fossiler. Den enkelte deltaker bestiller ferje og overnatting selv, og vi har disse overnattings-steder å foreslå:

Galleri Hesselbjerggallerihesselbjerg@mail.dk
Har 2 leiligheter (4 og 6 pers) til leie for ca 3.400 DKR for en uke
Den med 6 personer er full!

Danhostel Nykøbing MorsDanhostelMors@mail.dk
Ca 1660 DKR for 3 overnattinger for 2 personer.
Har også 1, 3 og 4 pers.rom

Camping

Øya har et flott museum, som vi selvsagt skal besøke. Når vi ser påmeldelsen vil vi starte arbeidet med å detaljplanlegge besøket. Bilutgifter vil ligge på ca 2185,- for 6 person og ferjeutgiftene ca 800 kr pr person 4200 + 2185 + 4000 ≈ 10.400 : 5 = 2080,- pp

Under oppholdet på Mors blir vi tatt imot av Ragna og Alex.
De vil vise oss hvor i den spesielle moléren vi kan finne fiskefossiler, hvis vi er heldige. I tillegg vil vi lete etter kalkboller med krabbefossiler, hjelmsnegler (Lyby) og fossile kråkeboller.

Gi beskjed på tlf. 922 90 842 hvis du trenger skyss til arrangementene, eller beskrivelse av veien! Samkjøring fra Halden til Skjeberg Folkehøyskole kl. 18:30 fra P-plassen vis-à-vis Rema, Busterud.

Vi tar gjerne i mot tips til turer og aktiviteter!Vennlig hilsen for styret, Jan

Vipps: Foreningen har fått eget Vipps-nummer: 514673. Så nå er det mulig å betale for kaffe, lodder og annet uten kontanter for dere som bruker Vipps.

Grasrotandelen: Vi er nå godkjent av Norsk Tipping for Grasrotandelen, og vi oppfordrer de som spiller til å gi grasrotandelen av sin innsats til oss. Det koster ikke deg noe, og foreningen får 7 eller 14 % av innsatsen, alt etter hva man spiller på.

Vervekort kan fås av klubben
Vi tar gjerne i mot tips til turer og aktiviteter!

Vennlig hilsen for styret,

Jan Strebel
Vestagløtt 5
1719 Greåker

Tlf. 922 90 842

NAGS-kort: Kortene er gratis, og gir noen fordeler her og der, bl.a. har det pleid å være gratis inngang på Mossemessa.

Alle medlemsmøter avholdes på Skjeberg folkehøyskole
og med start kl 19.00.

Antal besökare