Velkommen til

Herrebøkasa
Opdateret 2020 12 21
Julebrev 2020 PDF

2020 har vært et annerledes år for oss i geologiforeningen, som for alle andre. Vi håpet i det lengste at høsten skulle bli bedre enn våren, men den ble til tider verre. For øyeblikket ser det ikke lyst ut, selv om vi i Norge heldigvis har vært forskånet for de største smittebølgene. Styret har satt hensynet til medlemmenes helse foran ønsket om å drive klubbaktiviteter. Svært mange av oss er av ulike årsaker i risikogruppen for Covid-19, og det siste vi har ønsket er å legge til rette for at noen skulle bli smittet og bli alvorlig syke.

Vi må nok se i øynene at det vil gå et stykke utover våren og kanskje også over sommeren før det blir mulig å holde vanlige medlemsmøter igjen, i alle fall å treffes fysisk på den måten. Det kan hende det blir mulig å treffes til turer eller andre aktiviteter i friluft når sol og varme igjen melder seg, selvfølgelig under de til enhver tid gjeldende smittevernregler og anbefalinger.

Som tidligere annonsert hadde nevnt har Kenneth og Anders har laget et flott opplegg til en tur til bl.a. Källargruvan. Vi håpet i det lengste å kunne gjennomføre den i høst, men måtte innse at det ikke var fornuftig. Grensen har jo for det meste vært stengt, også. Vi gleder oss til å ta turen når det blir mulig igjen!

Vi ønsker alle en riktig god jul, og et godt nytt år,

og at alle skal være ved god helse!

Vi tar gjerne imot tips til turer og aktiviteter, selv om det dessverre nok tar litt tid før de kan settes i verk!

Den annonserte turen til Källargruvan ble avlyst pga. pandemien. Vi hadde håpet å kunne gjennomføre den i høst, evt. som en tur bare i Värmland, men nå er grensen stengt igjen.
Kenneth og Anders har laget et flott opplegg, og vi gleder oss til å ta turen når det blir mulig igjen!
Vi kommer tilbake med flere opplysninger.

Turer i Norge er mulig, så hvis noen har forslag og ønsker, er det bare å komme med dem. Det er ikke sikkert det er lurt å kjøre mange i samme bil, men vi kan ha det hyggelig på tur likevel.

Åpningsdagen for Friluftslivets uke, som skulle vært 6. september ved Tunevannet er dessverre også avlyst. Det blir derfor ingen Geologiens Dag i foreningen i år.
De som er interessert, kan evt. ta turen til besøksgruva i Romsåsen i Askim søndag 12.9.

Vi mottar gjerne tips til turer og aktiviteter!

Vennlig hilsen for styret,

Medlemstur til Källargruvan 2.-3. mai: avlyst pga. pandemien
Kenneth og Anders har laget et flott opplegg til en tur til Källargruvan og andre forekomster og severdigheter.
Se vedlagt invitasjon! Merk at medlemmene selv må bestille overnatting!
PDF Tur till Källargruvan infoblad

Forsøk med onsdag som møtedag: Styret vurderer å bytte fra tirsdag til onsdag fra høsten av. Møtedagens plassering i måneden blir den samme. Synspunkter for og mot mottas av Aud på telefon, SMS eller e-post til 977 28 287 – audthan@gmail.com.

Kontingent:
Vi gjør i år et forsøk med å droppe giroblanketten, siden de aller fleste bruker nettbank, og dermed ikke trenger dette papiret. De som brukte blanketten i fjor, får det i år også.
Hvis det er andre som evt. ønsker blankett, kan de kontakte meg på
tlf. 922 90 842.

Det skal betales kr. 300,- til kontonr. 8215 43 17364,
Østfold Geologiforening v/Ingar Antonsen, Slalomveien 8, 1734 Hafslundsøy.

Betalingsfrist: 30. april 2020.

Vi tar gjerne imot tips til turer og aktiviteter!

Vennlig hilsen for styret, Jan

Gi beskjed på tlf. 922 90 842 hvis du trenger skyss til arrangementene, eller beskrivelse av veien! Samkjøring fra Halden til Skjeberg Folkehøyskole kl. 18:30 fra P-plassen vis-à-vis Rema, Busterud.

Vipps: Foreningen har fått eget Vipps-nummer: 514673.
Så nå er det mulig å betale for kaffe, lodder og annet uten kontanter for dere som bruker Vipps.

Grasrotandelen: Vi er nå godkjent av Norsk Tipping for Grasrotandelen, og vi oppfordrer de som spiller til å gi grasrotandelen av sin innsats til oss. Det koster ikke deg noe, og foreningen får 7 eller 14 % av innsatsen, alt etter hva man spiller på.

Vervekort kan fås av klubben

Vennlig hilsen for styret,

Jan Strebel
Vestagløtt 5
1719 Greåker

Tlf. 922 90 842

NAGS-kort: Kortene er gratis, og gir noen fordeler her og der, bl.a. har det pleid å være gratis inngang på Mossemessa.

Alle medlemsmøter avholdes på Skjeberg folkehøyskole
og med start kl 19.00.